Zygmunt Białas Zygmunt Białas
1493
BLOG

Opolski bloger został skazany zaocznie

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Polityka Obserwuj notkę 57

"Witam, co Ty na to? - pyta mnie bloger  Kula Lis (wcześniej: Kula Lis 62). - Właśnie zaocznie zostałem skazany przez sąd w Opolu na ponoć rok i dwa miesiące, tylko nie wiem, czy w zawieszeniu, ponieważ nie otrzymałem odpisu wyroku, tylko jakieś pisemko z sądu, mówiące o poprawianych błędach, i że mam 7 dni na odwołanie, które jutro złożę, za me wpisy na moim nieczynnym od 2007 r blogu oraz w Nowym Ekranie".

Pisałem już pięciokrotnie o sądowych kłopotach Kuli Lisa. Zaczęło się w październiku ub.r. od zabrania właścicielowi komputera przez prokuraturę, która zarzuciła mu "publiczne nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych, jak też publiczne znieważenie poszczególnych osób z powodu przynależności narodowej, to jest przestępstwo z art. 256kk.

17 grudnia 2012r. wystosowała prokuratura akt oskarżenia przeciwko blogerowi, który na przełomie lat 2007 - 2008 pisał np.:

---  "Biblią wszelkich nazizmów, totalizmów, wyższości jakiejś jednej rasy (kasty lub klasy) nad innymi jest raczej żydowski Talmud. Tam są najważniejsze korzenie i szkielety tych późniejszych zgubnych, ludobójczych, szatańskich, rasistowskich ideologii. Wiele zbieżności z hitleryzmem można również znaleźć w żydowskiej Halasze (prawie żydowskim);

---  Zdzisław Kwaśniewski, ojciec prezydenta RP to żydowski zbrodniarz wojenny winny zbrodni przeciwko narodowi polskiemu".

Czytamy w akcie oskarżenia, iż opolski bloger "wyjaśnił, że ma prawo pisać, i pisząc korzystać z przekazów rodziny oraz danych z internetu, przekazów książkowych, to jest m.in. ksiązki Pająka, Piecucha, felietonów Michalkiewicza, a także korzysta z Bundesarchiv, Biblioteki Departamentu Stanu USA, archiwum Akt Nowych w Szczecinie oraz archiwum CIA". Jednakże "z przytoczonych powyżej wpisów, objętych treścią postawionych podejrzanemu zarzutów, nie wynika, aby wypowiedzi w/w były jedynie cytatami zaczerpniętymi z literatury książkowej lub też stanowiły jedynie powtórzenie wypowiedzi osób trzecich, których Kula Lis 62 nie podziela".

Sąd Rejonowy w Opolu "przyjął na podstawie zebranych dowodów, że wina oskarżonego i okoliczności czynów nie budzą wątpliwości"  i wydał 28 grudnia 2012r. wyrok nakazowy, na podstawie którego opolski komentator ma zapłacić 1000 zł grzywny oraz pokryć koszty sądowe w kwocie 640 zł.

Kula Lis odwołuje się od wyroku, pisząc:  "Wysoki Sądzie! Nas wszystkich nie da się ukarać ani zamknąć (za wypowiadaną, czasem ostro, bo nas się bezczelnie prowokuje - prawdę dostępną w archiwach, internecie czy książkach) ust nam Polakom. Wnoszę i proszę Wysoki Sąd o odrzucenie aktu oskarżenia i uniewinnienie lub umorzenie sprawy w oparciu o art. 54 Konstytucji - nadrzędnej nad KK i art. 19 PPCz ONZ, którego Polska jest sygnatariuszem".

Bloger Kula Lis przekazał mi wczoraj treść odwołania od wyroku:

"Odwołanie do Sądu Okręgowego od wyroku Sądu Rejonowego w Opolu z dnia 04.09.2013

(występuje także data wydania wyroku w piśmie, które dziś (tj. 07.10.2013 - przypis ZB) otrzymałem: data 02.10.2013, więc pytam, kiedy zapadł w końcu ten kapturowy wyrok? Ponieważ pismo pisane jest chyba przez wtórnego analfabetę, tzw. „wykrztałciucha”- celowo przez „rz”; kto tam w sądach pracuje? Jakieś niedouki? - pytam) w sprawie VIIK 1444/12.

Oświadczam także, że odpisu zapadłego wobec mnie wyroku nie otrzymałem do dnia dzisiejszego, wyłącznie jakieś sprostowanie z nieznanym mi nazwiskiem. Żądam stanowczo, by Sąd Okręgowy zapoznał się ze wszystkimi moimi e-mailami przesłanymi tak Sądowi Rejonowemu, jak i Prokuraturze, ponieważ mam do tego prawo jako oskarżony. Jest to moja linia także obrony, do której mam prawo, jak i do wolności wypowiedzi, którą gwarantuje mi tak Konstytucja RP, jak i PDPCzł., których Polska jest sygnatariuszem, o czym poniżej :

["Każdy ma prawo do wolności opinii i wyrażania jej; prawo to obejmuje wolność posiadania poglądów bez ingerencji oraz do poszukiwania, otrzymywania i przekazywania informacji i idei wszelkimi środkami, bez względu na granice." Artykuł 19 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego, 10 grudnia 1948. - Prawda jest tym, co dostaliśmy w spadku i jest naszym dziedzictwem, które oddamy następnemu pokoleniu. Mówić prawdę jest naszym obowiązkiem wobec samych siebie i wobec innych. To honor, obowiązek i nasz zapis dla przyszłych pokoleń. Jest to część naszego prawowitego dziedzictwa".]

Prawa te powinny być znane tak Prokuraturze, jak i Sądowi Rejonowemu, myślę, że także Sądowi Okręgowemu. Wnoszę więc o uchylenie zapadłego wobec mnie politycznego wyroku z inspiracji żydostwa i ponowne wnikliwe rozpatrzenie mej sprawy. Nadmieniam, że po wyczerpaniu drogi sądowej w Polsce, sprawę łamania prawa do swobodnej wypowiedzi, głoszenia prawdy przez polskie sądy, prokuratury skieruję do Trybunału Sprawiedliwości w Strasbourgu, a tam już masę spraw Polska przegrała, czym ośmieszono polskie prokuratury i sądownictwo" – Podpis. 

Zwraca się do mnie opolski bloger: "Napisz, Zygmunt, tekst o łamaniu praw człowieka w POlsce, a raczej już POlen, za pisanie prawdy. Poinformuj Krzyśka Cierpisza. A najlepiej będzie, gdy wpadniesz do mnie, to pogadamy. Pozdrawiam".

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka