Zygmunt Białas Zygmunt Białas
4547
BLOG

Orzeł piastowski na piersi Justyny Kowalczyk

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Rozmaitości Obserwuj notkę 52

Miesiąc temu, 19 stycznia napisałem notkę związaną ze wspaniałym zwycięstwem reprezentantki Polski Justyny Kowalczyk w Pucharze Świata. Zaczynał się tekst następująco:

Piszą w Onecie (i nie tylko):  "Ju­sty­na Ko­wal­czyk w wiel­kim stylu wy­gra­ła bieg na 10 km tech­ni­ką kla­sycz­ną pod­czas za­wo­dów Pu­cha­ru Świa­ta w Szklar­skiej Po­rę­bie. Na Po­la­nie Ja­ku­szyc­kiej Polka oka­za­ła się szyb­sza od dru­giej w staw­ce, Ro­sjan­ki Julii Cze­ka­lie­wej o 41,8 s. Ko­wal­czyk tym samym spra­wi­ła sobie pięk­ny pre­zent na 31. uro­dzi­ny, które przy­pa­dły wła­śnie na nie­dzie­lę". 

JAKUSZYCE PŚ W BIEGACH NARCIARSKICH
PŚ w Szklarskiej Porębie: urodzinowe zwycięstwo Justyny Kowalczyk. Fot. PAP/Ma­ciej Kul­czyń­ski.
 
Napisałem pod fotografią: "Cóż, wypadałoby się nam cieszyć z sukcesu reprezentantki... No właśnie! - Jakiego kraju? Napis  DOLNY ŚLĄSK  na piersi wskazywałby na Polskę, ale obok napisu widzimy godło niemieckie (bodajże) z czasów Bismarcka". Por. link:   http://zygumntbialas.neon24.pl/post/104959,zwyciestwo-j-kowalczyk-czy-wszystko-juz-musimy-sprzedac
 
Otrzymałem wczoraj (po miesiącu od publikacji notki) następującą informację:

"wyjaśnienie

od: AdministratorS24.V
data: 2014-02-17 15:44:41
Nie jest prawdą, że Justyna Kowalczyk występuje z niemieckim godłem. Zgłoszono nadużycie, notka została usunięta.
Administracja s24".
 
 
Jak na skromnego blogera z prowincjonalnego (aczkolwiek wojewódzkiego) miasta przystało, przyjąłem wyrok z pokorą i zrozumieniem. I przyznaję teraz, iż myliłem się twierdząc, że na piersi naszej reprezentantki znajduje się godło niemieckie. Błąd swój tłumaczę tym, że przed laty z powodu długotrwałej choroby nauczyciela nie poznaliśmy całości materiału programowego o Piastach, a gdy uczyliśmy się o współczesnych Niemczech, uciekałem często z lekcji historii.
Teraz naprawiam swój błąd.
 
 

Pierwszy orzeł jest godłem niemieckim, drugi - jednym z orłów piastowskich. Jakże mogłem nie dostrzec, że orzeł - jak pouczały mnie trolle pod skasowaną przez Administrację notką - jest piastowski!!! I kształt orła, i kolory o tym świadczą.

Nie widziały gały, co opisywały? - Obiecuję Administracji Salonu 24, Blogerom, w tym też trollom, że nie będę już pisał o czymś, na czym się nie znam.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości