Zygmunt Białas Zygmunt Białas
1300
BLOG

Asmodeus: Wszyscy jesteśmy Eskimosami!

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Rozmaitości Obserwuj notkę 19

Odszedł Pan Paweł, którego znamy pod nickami  @PARABELLUM,  @WŁADCA KIRU,  @ASMODEUS. Doceniłem kiedyś w krótkich wpisach na Jego blogu wartość Jego poezji, utrzymanej w tonie klasycznym, w której rytm i rym odgrywają istotną rolę. Przewijają się w Jego utworach wątki przemijania i śmierci. Na dokładniejszą analizę przyjdzie jeszcze czas.

Dzisiaj dopiero zauważyłem Jego tekst zatytułowany "Wszyscy jesteśmy Eskimosami!", link: http://asmodeus.salon24.pl/563761,wszyscy-jestesmy-eskimosami   - I zaskoczony jestem, że Jego widzenie świata było tak bliskie moim sądom i ocenom.

Od prawie dwóch miesięcy piszę teksty związane z wydarzeniami na Ukrainie. Czasem publikowałem artykuły innych autorów. Myślę, że tekst, w którym ASMODEUS przeciwstawia się - jak zwykle zresztą - politpoprawności, sztampie i szkodliwym poglądom, powinien znaleźć się na moim blogu:

 

Wszyscy jesteśmy Eskimosami!

Notka, której nie miałem w planach, ale Seaman był łaskaw mnie zbanować w ramach dyskusji.

  

Przeczytałem dzisiaj tekst naszej salonowej gwiazdy Seamana pt.: „Ukraina w obliczu wielkiej smuty”.

Notka zaczyna się od apelu: „Wszyscy jesteśmy Ukraińcami” i kończy równie pompatycznie: „Niech Bóg ma w opiece Ukraińców”.

Właściwie nie wiem, czym ta notka jest, bo przecież nie tekstem propagandowym, tym bardziej nie agitką, bo agitki, bez względu na to czy są z lewej, czy prawej strony, muszą mieć jednoznaczne i proste w odbiorze przesłanie. Nie jest też analizą polityczną sytuacji i nie dlatego, że autor nie mógłby się o to pokusić, bo wierzę, żeby sobie z tym poradził, ale dlatego, że nikt tak naprawdę nie wie, kto w tym ukraińskim kotle miesza. Nawet sami Ukraińcy. Bowiem zainteresowanych i mieszających, każdy w swoją stronę, jest mnóstwo.

To co to w takim razie jest? Lamentacja? Tylko jaki jest jej powód?

I właściwie nic by mnie to nie obeszło, to podobno wolny kraj i każdy może pisać, co sobie życzy, tylko jak osobiście doświadczyłem i nie ja jeden zresztą, oczywiście, że może, ale nie na każdy temat. Ale autor postanowił pisać w imieniu wszystkich w tym i moim, a na to już nie ma mojej zgody. Chce sobie być Ukraińcem, jego sprawa, dla mnie może być nawet Cheyenne`m, chce wyciągać rękę do zbrodniarza, niech wyciąga, tylko niech uważa, żeby mu ten nowy /stary przyjaciel, tej ręki aby nie odpiłował swoim starym zwyczajem. Nic mi do tego, nie moja ręka.

Ale jeszcze raz powtarzam, mam dość wypowiadania się w imieniu wszystkich. To już się robi jakaś wręcz norma o znamionach tradycji.

Od „Wybaczamy i prosimy o wybaczenie” do"...nie ma takiej ceny”, której nie warto by zapłacić za poprawę stosunków z Rosją”. 

Jeżeli natomiast Szanowny Autor postanowił odegrać rolę Hioba, proszę bardzo. 

Równaliśmy z ziemią winnice i zasiewy
Nasze ręce dymiły ludzką krwią i tłuszczem
I z całej krainie nie pozostał po nas
Kamień na kamieniu ani zdrowy człowiek
 

***

"Gdy zgwałcili mi żonę - sławię słodycz jej ciała
Braci synów już nie ma - ja wciąż z nimi rozmawiam
Roztrzaskali domostwo - ja kamienie całuję
Zawlekli mnie na śmietnik - w słońce się wpatruję
Zmiażdżyli mi podbrzusze - miłość nie da się zgubić
Wyszarpali mi język - więc palcami coś mówię
Wykłuli mi źrenice - myśl się z myślą zaplata
Dzięki Ci Boże stworzyłeś najpiękniejszy ze światów"*
  

 

Ale z łaski swojej też na własny rachunek. 

Niewykluczone jednak, że może się mylę i Autor postanowił trwać w widowiskowym szpagacie, zresztą nie on pierwszy i nie on ostatni. Ale być w wygodnym szpagacie, może jedynie ktoś bez....no powiedzmy sobie ofiara gender. Rekapitulując, przejmować się moją reakcją nie musisz, bo pochwała Twojego tekstu przez taką gwiazdę salonu jaką jest @Marek Zegarek z nadwyżką zrekompensuje Ci moją wizytę na Twoim blogu.

A oto lista „narodów”, którym Seaman powinien też wejść bez mydła z płaczem wdzięczności, za to, że mu na to pozwalają: Żydzi, Litwini, Białorusini, Niemcy, Czesi (każdemu za co innego) i Eskimosi (tym ostatnim, tak na wszelki wypadek).

(* Jacek Kaczmarski „Hiob” - fragmenty)

 

Poniżej kopia tej „polemiki” z jego blogu.

@SEAMAN

Wszyscy jesteśmy Ukraińcami,
-------------------------------------
Może tak byś łaskawie pisał we własnym imieniu ?!!!

Niech Bóg ma w opiece Ukraińców.
--------------------------------------------
Jasne, jasne, jakieś fotki z Wołynia Ci wkleić, bo widać na głowę Ci padło.

ASMODEUS  12:38

 

@UKRAINA-POLSKA

"Wszyscy jesteśmy Ukraińcami"
- Piękna deklaracja, więc Zapraszam do poparcia naszej inicjatywy:
------------------------------------------
Najpierw przeproście za Wołyń.

ASMODEUS  13:04

 

@EINE

"Ja nie jestem Ukraińcem, Czy będę wyrzucony z salonu24? A może z Polski?"

Rozumiem, że jest pan po stronie Janukowycza, bo w takiej alternatywie użyłem zwrotu, że wszyscy jesteśmy Ukraińcami. A czy w ogóle ktoś chce pana wyrzucać?

SEAMAN  12:37

 

@SEAMAN

Rozumiem, że jest pan po stronie Janukowycza, bo w takiej alternatywie użyłem zwrotu, że wszyscy jesteśmy Ukraińcami. 
------------------------------------
A to dobre.;))))))))))))))))))
Argumentum ad absurdum.

ASMODEUS  13:15

 

@PARK22

Zazdroszcę Ukraińcom, że jeszcze potrafią rozróznić dobro od zła.
--------------------------------------
O tak! Po trzykroć tak!!!

image

Ataki dokonane 11 lipca 1943 roku były jednymi z najbardziej okrutnych i krwawych mordów, jakich dopuścili się nacjonaliści ukraińscy w latach 1942-1944.

MASZ JESZCZE COŚ DO POWIEDZENIA???

ASMODEUS13:46

 

@SIEGFRIED

czy milicja uzywa armatek wodnych? przeciez tam jest minusowa temperatura, jak sie zleje jednego z drugim to po 5 minutach sopel lodu
------------------------------------------------
Czyżbyś obawiał się, że nam się bracia Ukraińcy poprzeziębiają ?
Spox, twardzi są.
image
Zasłużona dywizja SS Galizien

ASMODEUS  14:11 

 

@ASMODEUS

"Jasne, jasne, jakieś fotki z Wołynia Ci wkleić, bo widać na głowę Ci padło."

Żegnaj Pamelo.

SEAMAN  14:15 

 

@SEAMAN - jak nie wiadomo jak, to należy zachowywać się przyzwoicie.

Czyli zamiast popierania stron konfliktu należy zająć się Polakami na Ukrainie. Tak jak Izrael zajmuje się tamtejszymi Żydami.

OJCIEC & DYREKTOR  14:42

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości