Zygmunt Białas Zygmunt Białas
3361
BLOG

Aleksander Dugin o wydarzeniach w Turcji - 21.07.2016.

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Polityka Obserwuj notkę 4

Wskazówki Dugina: zamach stanu w Turcji

https://youtu.be/R-ovPBx5BUs

Przekład z języka angielskiego:

Pozdrawiam, oglądacie 'Wskazówki Dugina'. W końcu zeszłego tygodnia miała miejsce zdławiona próba zamachu stanu w Turcji. Tak się złożyło, że w piątek, 15 lipca, uczestniczyłem w programie Tsargrad TV w Ankarze, poświęconym zamachowi terrorystycznemu w Nicei. Kto mógł przypuszczać, że za kilka godzin zacznie się przewrót?

 

Aleksander Dugin o wydarzeniach w Turcji - 21.07.2016.

Aleksander Dugin (ur. 1962r.)

Ze względu na moją wizytę w Turcji miałem okazję spotkać się z wieloma tureckimi politykami, w tym z prezydentem Ankary Ibrahimem Melihem Gokcekiem. Dlatego mam czytelny obraz sytuacji politycznej w Turcji w przeddzień puczu. To właśnie Gokcek, osoba zbliżona do prezydenta Erdogana, powiedział mi o istnieniu w Turcji równoległej administracji państwowej, równoległym państwie, po turecku 'devlet', które sekta Gülena założyła w Turcji. Sekta ta ma centralę w Ameryce, w Pensylwanii, skąd zarządzana jest sieć agentów wpływu, którzy przeniknęli przez tureckie społeczeństwo. Melih Gokcek ujawnił, że odkrył to już jakiś czas temu, później okazało się, że ta struktura - zarządzana przez CIA - działa pod przykrywką programów charytatywnych.

Co więcej, Melih Gokcek powiedział mi w prywatnej rozmowie, co potwierdził publiczne po rozpoczęciu puczu, że to właśnie sekta Fethullaha Gülena stała za zestrzeleniem rosyjskiego samolotu i zamordowaniem jego pilota. Celem Ameryki było wplątanie Turcji i Rosji w konflikt, zanim obydwie strony zaczną to rozumieć. Samolot Su-24 i śmierć pilota były narzędziem geopolitycznej intrygi. W międzyczasie Amerykanie zrozumieli, że pozycja Erdogana, którego chcieli zastąpić jego protegowanym Davutoglu, stanie się chwiejna na skutek bojkotu Rosji. Dwie siły powstały w Turcji, kemaliści, patrioci dążący do odnowienia relacji z Rosją i do skłonienia Erdogana do złożenia przeprosin oraz sekta Gülena i inne czysto pro-amerykańskie struktury, które chciały zrobić wszystko dla storpedowania zbliżenia z Rosją.

Kiedy Melih Gokcek i ja żegnaliśmy się dwie godziny przed puczem, powiedział mi: “Nie doceniliśmy zakresu władzy równoległego państwa, założonego przez Amerykanów i stronników Gülena w Turcji. To nasz błąd. Ale teraz to chcemy naprawić, pierwszym krokiem jest zbliżenie z Moskwą”.

 

Aleksander Dugin o wydarzeniach w Turcji - 21.07.2016.

Armia turecka

Kiedy czekałem na swój lot do Moskwy w porcie lotniczym w Ankarze, usłyszałem strzały i wybuchy. Port został zamknięty przez żołnierzy, a loty odwołane. Rozchodziły się pogłoski o zamachu stanu, mówiono, że wojsko powstało przeciwko Erdoganowi. Dla mnie było oczywistym, że amerykańscy agenci średniego szczebla, lecz dość wpływowi w armii, sieć Fethullaha Gülena, wybrała siłowe rozwiązanie. To była ostatnia szansa, aby usunąć Erdogana, który z poparciem kemalistów zamierzał zerwać sojusz z Waszyngtonem i zwrócić się w stronę Eurazji, do Moskwy. Wielu tureckich polityków powiedziało mi, że Turcja poważnie rozważała wyjście z NATO i zbliżenie z Moskwą w dziedzinie bezpieczeństwa, dlatego amerykańscy agenci mieli tylko jedno wyjście: zamach stanu. To właśnie chciały osiągnąć siły proamerykańskie.

Niepewność trwała całą noc, ale nad ranem patriotyczne siły Turcji zdławiły bunt. To, co wcześniej był plotką, zostało publicznie ujawnione nie tylko przez prezydenta Ankary czy premiera, ale i samego Erdogana: pucz rozpoczęły te same siły, które zestrzeliły rosyjski samolot. Nic osobistego, to tylko państwo w państwie.

Teraz już nic nie może przeszkodzić Turcji w opuszczeniu NATO, nawiązaniu bliższych relacji z Rosją i zerwaniu z tymi, którzy chcieli obalić konstytucyjny rząd. “W kierunku osi Moskwa-Ankara” – taki był tytuł mojej książki wydanej w Turcji dziesięć lat temu. Wtedy jednak wyszedłem zbytnio naprzód. Teraz otoczenie dojrzało do tego strategicznego rozwiązania.

Do widzenia, oglądaliście pro-tureckie 'Wskazówki Dugina'.

Przez stulecia Rosja i Turcja były przeciwnikami i uniemożliwiały sobie nawzajem osiągnięcie swoich strategicznych celów. Stąd liczne wojny. Jeśli jednak przyjmiemy wspólną strategię, możemy rozwiązać swoje problemy wspólnie w ramach partnerstwa strategicznego. Takie rozwiązanie postulował wielki rosyjski filozof, słowianofil Konstantin Leontiew. http://katehon.com/directives/coup-d-etat-turkey

Przetłumaczył: Tomasz Cukiernik

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka