Zygmunt Białas Zygmunt Białas
4157
BLOG

Co się dzieje w Rosji - 06.10.2016.

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Polityka Obserwuj notkę 4

Paul Craig Roberts: Ten, kto się waha, jest zgubiony. Rosja się zawahała

Rosyjski rząd oszukał się wierząc, że Rosja i Waszyngton mają wspólny cel w walce z ISIS. Rosyjski rząd przyjął nawet wersję, że różne grupy ISIS, walczące pod przeróżnymi pseudonimami, były ‚umiarkowaną opozycją’, która może zostać odseparowana od ekstremistów. Rosja zgodziła się na przerwanie walk, mając na horyzoncie zwycięstwo po to, aby Waszyngton mógł uzupełnić zapasy ISIS i przygotować amerykańskie i natowskie wojska do walki. Rosyjski rząd zapewne myślał również, że w wyniku zamachu stanu przeciwko Erdoganowi, w który wmieszany był Waszyngton, Turcja przestanie wspierać ISIS i zacznie współpracować z Rosją.

 

Znalezione obrazy dla zapytania wojna w syrii dzieci

Wojna w Syrii

Ponieważ Rosjanie gorąco, czy może raczej gorączkowo, poszukiwali porozumienia z Waszyngtonem, to łatwo sami się oszukali. Jeśli Finian Cunningham ma rację, to Waszyngton wykorzystał Rosję, pozorując wspólny atak Waszyngtonu i Turcji na ISIS, a w rzeczywistości dokonując inwazji na północną Syrię. Syria została podzielona, udawana ‚umiarkowana opozycja’ może być budowana wewnątrz Syrii, okupowanej przez Amerykanów i Turków, a wojna z Syrią może trwać tak długo, jak chce tego Waszyngton. Zachodnie media będą gorliwie kłamały, że amerykańskie i tureckie siły w Syrii nie są okupantami, lecz walczą z ISIS.

Amerykańskie, tureckie i w przyszłości zapewne inne NATO-wskie wojska w Syrii dadzą neokonserwatystom wiele możliwości sprowokowania konfliktu z Rosją, w wyniku czego Rosja albo będzie musiała się wycofać, albo odpowiedzieć siłą. W przypadku prezydenckiego zwycięstwa Trumpa neokonserwatyści chcą się upewnić, że Trump zostanie wplątany w wojnę, która uniemożliwi jego planowane porozumienie z Rosją.

Nie jest jasne, czy wysiłki amerykańskiego sekretarza stanu Kerrego wprowadzenia w Syrii zawieszenia broni były szczere, czy został on wykorzystany przez Pentagon i CIA. Jeśli Kerry był szczery, to oznacza to, że nie jest on zdolny do przeciwstawienia się neokonserwatystom takim jak Victoria Nuland i inni podżegacze wojenni z Departamentu Stanu.

Obama jest słaby, to był powód wybrania go przez oligarchię na prezydenta. Osoba bez wiedzy i doświadczenia jest wymarzonym narzędziem dla oligarchii. Amerykańscy czarni i biali liberałowie wierzyli, że niedoświadczony kandydat znikąd bez własnej organizacji może zrobić różnicę. Najwyraźniej łatwowierność większości Amerykanów jest nieskończona. To właśnie ta amerykańska łatwowierność powoduje, że gang neokonserwatystów tak łatwo może prowadzić lud drogą nieskończonych wojen.

 

Znalezione obrazy dla zapytania hiroszima nagasaki

Nagasaki po zrzuceniu bomby atomowej przez USA

Amerykańscy idioci prowadzą wojnę od 15 lat i nawet nie wiedzą, co osiągnęli. Głupcy nie wiedzą, że teraz zbliżają się do konfrontacji z dwoma potęgami nuklearnymi: z Rosją i z Chinami. Zakłamane media na pasku kompleksu militarno-przemysłowego nauczyły Amerykanów, że wojna nuklearna nie różni się niczym od wojny konwencjonalnej. Spójrzcie na Hiroszimę i Nagasaki – dwa miasta zbombardowanie bombami atomowymi. Dzisiaj, siedemdziesiąt lat później ich ulice kwitną, jaki więc jest problem z bombami atomowymi?

Bomby atomowe zrzucone przez Waszyngton na te bezbronne miasta, kiedy rząd Japonii usiłował skapitulować, były kapiszonami w porównaniu z dzisiejszymi bombami termonuklearnymi. Jedna rosyjska SS-18 zmiata z powierzchni ziemi 3/4 stanu Nowy Jork na tysiące lat. Pięć lub sześć tych ‚Szatanów’, jak są nazywane w Ameryce, i całe Wschodnie Wybrzeże Ameryki znika z powierzchni ziemi.

Rosja miała w zasięgu ręki zwycięstwo w Syrii, ale Putinowi zabrakło zdecydowania Napoleona i Stalina, wypuścił z rąk zwycięstwo, uznając Waszyngton za godny zaufania. Teraz zwycięstwo w Syrii wymagać będzie wypędzenia z kraju Turków i Amerykanów. Jeśli Rosja uderzy szybko i mocno, może odnieść sukces używając kłamstwa Waszyngtonu, twierdząc że zaatakowała Turków i Amerykanów, myśląc że to siły ISIS, tak jak twierdził Waszyngton atakując pozycje Syryjskiej Armii Arabskiej.

Jeśliby Rosja zniszczyła siły amerykańskie i tureckie, co może przecież łatwo uczynić, NATO by się załamało, ponieważ żaden europejski kraj nie chce być zniszczony w III wojnie światowej. Ale Rosja nie wykona takiego kroku. Rosjanie nie rozpoczną walki, chyba że zostaną do tego przymuszeni sytuacją bez wyjścia. Zapłacą ogromną cenę za swoje niezdecydowanie, wynikające z głupiej wiary we wspólnotę wartości z Waszyngtonem. Osiągnięcie wspólnoty wartości z Waszyngtonem wymaga poddania się Rosji. Jeśli Rosja się podda, to zyska akceptację Zachodu i agenci Waszyngtonu, stronnictwo atlantyckie, zacznie rządzić Rosją w interesie Waszyngtonu.
http://www.paulcraigroberts.org/2016/09/24/he-who-hesitates-is-lost-and-russia-hesitated-paul-craig-roberts/

Przetłumaczył: Metro

 

* * * * * * *

Bardzo mało pisze się o tym, że do Rosji emigrują ludzie nie tylko z byłych republik południowych i… Ukrainy. Wracają do Rosji żydzi rosyjscy, którzy wyemigrowali do Izraela. Widać biblijne znaczenie Izraela ‚strendowacialo’, czyli przestało być ‚trendowate’. Emigrują też obywatele zachodniej Europy: Francji, Włoch, Hiszpanii, a także z Polski. I z USA. Naturalnie, nie jest to exodus z państw zachodnich do Rosji – raczej pojedyncze osoby, ale ciekawe są ich opinie:

Dlaczego coraz więcej Amerykanów przenosi się do Rosji? (Why are more Americans moving to Russia?)

Ostatnio Katehon informował, że Federacja Rosyjska chętnie otwiera swoje podwoje dla uchodźców ze świata kultury zachodniej. Pisze Yakov, obywatel USA:

Pomyślałem, że sam coś napiszę na ten temat, tak naprawdę to ja sam jestem uchodźcą z kultury zachodniej, który mieszka w Rosji. Dla wyjaśnienia – ja siebie uważam za takiego uchodźcę, a nie ex-patriotę. ‚Expat‚ – to osoba która opuszcza kraj i mieszka w innym kraju nie jako obywatel nowego kraju, ale jako gość. Uchodźca kulturowy to taka osoba, która przybywa do kraju, żeby być częścią kultury tego kraju, ponieważ jego własna jest schorowana.

Starałem się jak mogłem, by dostosować się do rosyjskich norm kulturowych, a ponieważ mam słowiańskie pochodzenie, to asymilacja nie była bardzo trudna. Podczas gdy moim przodkom marzył się wyjazd z Europy do lepszego życia w USA, mnie się marzył wyjazd z USA do lepszego życia w Europie. Moje pierwsze odwiedziny w Europie były O.K. – radosne, ale nie całkiem mi pasowały. Odwiedziłem wtedy Danię, Szwecję, Francję, Holandię i Szwajcarię, z których wszystkie były ładne i ciekawe, ale różne czynniki wpłynęły na moją decyzje zobaczenia Rosji.

Kiedy wchodziłem na pokład samolotu, lecącego do Rosji, nie bardzo wiedziałem, czego tam oczekiwać, głównie dlatego, że moi polsko – rosyjscy przodkowie – którzy wyjechali dawno temu – nigdy nie mieli nic dobrego do powiedzenia na temat Rosji, chociaż wychowywałem się z babcią, która popijała stoliczną wódkę (i to w czasie zimnej wojny) i gotowała barszcz i pierożki. Wyrastałem nosząc topaczki podobne do klapek – ale wielu ludzi nosi sandały – moje oczywiście to adidasy).
To w czasie mojej pierwszej wizyty w Moskwie poczułem się bardzo swojsko jak u siebie w domu i wtedy już wiedziałem, że Rosja jest krajem dla mnie.

 

Co się dzieje w Rosji - 06.09.2016.

Rosyjskie dzieci z gościem w ich szkole

Dlaczego musiałem wyjechać z USA? – Wiele powodów, ale w rzeczywistości muszę przyznać, że nie znoszę indywidualizmu jako państwowej religii. Na Zachodzie nas uczą, że ‚indywidualizm’ to swoboda bycia sobą. Ale co to naprawdę znaczy? Czy kraje, które nie uznają indywidualności, to kraje zniewolone i z natury są przeciwne swobodzie bycia sobą?  Czy wolność istnieje tylko w wąskim pojęciu wolności do farbowania włosów na różne durnowate kolory bez narażania się na komentarze, palenia Biblii, lub przebijania uszu i różnych części twarzy?

 

Znalezione obrazy dla zapytania wolność w usa

 

Istnieją inne formy wolności: wolność do wyrażania opinii na nie bardzo politycznie poprawne tematy (takiej wolności nie ma w USA), wolność do zakładania tradycyjnej rodziny, wolność do kupienia antybiotyków bez recepty, gdy czujesz się chory, wolność do bycia normalną osobą, która preferuje tradycyjne pojęcie płci, wolność do zamieszkania w kraju wśród swoich jako większości mieszkańców, a nie w molochach emigracyjnych, wolność do spacerów z dziećmi po ulicy bez oglądania gołych facetów, którzy się obejmują. Czy można mieć taką wolność?

 

Co się dzieje w Rosji - 06.09.2016.

Wolność w Ameryce: kampingi bezdomnych, rozsypane po całym kraju; ten jest w Portland – w stanie Oregon

Wolność to nie jedyny warunek dobrobytu społeczeństwa; wolność jest potrzebna, ale potrzebne jest też społeczeństwo. Rosyjski kumpel zawiezie cię, dokąd chcesz w środku nocy, by ci pomóc – bez względu na koszty. Ludzie na rynku dyskutują i autentycznie się przysłuchują, o czym mówisz, a nie czekają, aż wreszcie przestaniesz gadać. Kiedy bylem bardzo biedny i bezdomny w czasie mojej drugiej podróży do Rosji, przychodzili Rosjanie i dali mi pieniądze, i opłacili hotel, jedzenie i bezpłatne przejazdy w ich taksówkach.

Przez chwilę byłem bezdomny i zamiast wracać do domu, wolałem zostać, bo chciałem mieszkać w Rosji tak bardzo, że wolałem być biedny i bez pracy, byle nie wyjeżdżać. Rosjanie śmiali się ze mnie: ”Głupi jesteś, przecież możesz wrócić do USA i mieć dobre życie!” – Naprawdę? Nie, nie będę mieć dobrego życia, ponieważ moja dusza jest tu. Teraz moi rosyjscy przyjaciele wiedzą, że się zawziąłem i się stąd nie ruszę. Myślałem o tym w czasie mojej podróży do Wołgogradu, gdzie znaczenie tego miasta scementuje moje refleksje, jakie mam ostatnio… (cdn w drugiej części).

Subject: Why are more Americans Moving to Russia? – Fort Russ
http://www.fort-russ.com/2016/09/why-are-more-americans-moving-to-russia.html

Przetłumaczyła: Tiamat

 

* * * * * * *

Polacy w Rosji. Część pierwsza: Ania
https://pl.sputniknews.com/blogs/20160829/3785695/polacy-w-rosji-blog-emigracja.html

Polacy w Rosji. Część druga: Eleonora
https://pl.sputniknews.com/blogs/20160905/3822025/polacy-w-rosji-blog-emigracja.html

Polacy w Rosji. Część trzecia
https://pl.sputniknews.com/blogs/20160912/3859414/polacy-w-rosji-blog-vinnik.html

Polacy w Rosji. Część czwarta: Polak na Bajkale
https://pl.sputniknews.com/blogs/20160919/3906407/polacy-w-rosji-blog-emigracja-polak-na-bajkale.html

Polacy w Rosji. Część piąta: Krzysztof
https://pl.sputniknews.com/blogs/20160926/3946833/polacy-w-rosji-blog-vinnik-emigracja.html

Kierunek Rosja!
https://pl.sputniknews.com/swiat/20160829/3786171/polacy-w-rosji-emigracja.html

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka