Zygmunt Białas Zygmunt Białas
1061
BLOG

Piszę już 4 lata w Salonie - uwagi o FYM-ie i K. Cierpiszu

Zygmunt Białas Zygmunt Białas Rozmaitości Obserwuj notkę 33

Cztery lata temu, 04 lipca, Komorowski wygrał w wyborach prezydenckich. Tego też dnia napisałem pierwszą krótką notkę w Salonie 24. Wcześniej, przed 10 kwietnia 2010 roku, czytałem w wolnym czasie literaturę w języku niemieckim i nie w głowie było mi zajmować się polityką. Żyłem sobie spokojnie w prowincjonalnym (aczkolwiek wojewódzkim) mieście w Polsce.

Opole

10 kwietnia przestałem czytać niemieckie książki. One po prostu przestały mnie interesować. Przeglądałem liczne gazety i portale, i szukałem za nowymi informacjami o Smoleńsku. To, co się działo wówczas, było dla mnie (i jest nadal) przygnębiające i całkiem niezrozumiałe. Miałem wrażenie (i ciągle mam), że państwo polskie kończy swój żywot.

Uczyłem się od wielu blogerów, utkwili mi w pamięci @Łażący Łazarz i @Rolex, a potem zacząłem zadawać pytania. W owym czasie akceptowałem myśli prof. Mirosława Dakowskiego i wiedziałem co nieco o inż. Krzysztofie Cierpiszu oraz o @Free Your Mind, jednak ich hipotezy wydawały mi się nieprawdopodobne.

Zakładając wówczas katastrofę Tu-154M 101 nad Siewiernym, pisałem często: "Była to dziwna i tajemnicza katastrofa". Co by było, gdybym nie szukał? - Przyjąłbym zapewne wersję Zespołu Parlamentarnego, kierowanego przez Antoniego Macierewicza. Chyba nie dążyłbym do negacji podobnej do zaprzeczenia hipotezy brzozowej.

W maju 2012 roku przeczytałem "Czerwoną stronę Księżyca" FYM-a i przeprowadziłem dwa wywiady z autorem. Siedem miesięcy później, w grudniu, przeczytałem dokładnie artykuły inż. K. Cierpisza, zamieszczone w portalu zamach.eu.

                                  * * * * * * *

Dla wielu czytelników nie ma różnicy między hipotezą inż. K. Cierpisza i wersją FYM-a. I faktycznie w jednym zasadniczym punkcie, tj. w założeniu inscenizacji na polanie przed lotniskiem Siewiernyj nie ma większych różnic - argumentacja obu badaczy wydaje się podobna. Zwrócę przy tym uwagę na to, że zręby hipotezy inż. K. Cierpisza powstały w kwietniu 2010 roku, podczas gdy FYM podjął wątek inscenizacji osiem miesięcy później, w grudniu 2010 roku.

Poza tym są już tylko różnice:

1.  FYM zakłada odlot większej ilości samolotów z Okęcia. Inż K. Cierpisz pisze o braku dowodów na jakikolwiek start Tu-154M 101.

2.  Według FYM-a delegacja została uprowadzona najprawdopodobniej do Rosji i tam zamordowana. Inż. K. Cierpisz zakłada uprowadzenie i zamordowanie ofiar na terenie Polski.

3.  Free Your Mind uważa, że spisek został przeprowadzony przez rosyjskie służby, podczas gdy inż. K. Cierpisz wskazuje na zachodnie siły jako sprawców.

Free Your Mind przyjął za Wiktorem Suworowem termin "maskirowka" dla opisywanych wydarzeń. Inż. K. Cierpisz nazywa wydarzenia 08 - 10 kwietnia zamachem warszawskim.

                                     * * * * * *

Tak więc cztery lata minęły od mojego blogerskiego debiutu. Było nieraz ciężko z trollami, ale były też dobre strony blogowania. Wiem na przykład (o 10 kwietnia), że niewiele wiem. I takiej (nie)wiedzy życzę też badaczom brzozy i wybuchów (w locie).

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości